dilluns, 30 de desembre del 2013

Pearltrees: el marcador social

Què és?
El Pearltrees consisteix en un concepte de marcadors socials de forma molt visual Bàsicament, considera cada pàgina que emmagatzemem com una perla que podem guardar dintre d'altres més grans. Tot allò que guardem, ja sigui una imatge, un vídeo o un text se'ns mostrarà en forma d'arbre, amb les seves branques i les seves perles informatives. Al fer click a sobre d'una, la podem veure com si fos en una finestreta. 

En aquesta imatge us mostro com seria un arbre amb les seves perles (Aquest és lineal):

Aquest arbre és més sofisticat:

                   




Reflexió

Les opcions que ens mostra Pearltrees són: La primera consisteix en crear un arbre nou, un tòpic nou amb noves informacions. La segona serveix per guardar alguna pàgina web d'interès, mentre que la tercera és un document. La quarta és per posar una fotografia. i la cinquena és per escriure, per deixar uns apunts, una nota.





Alguns de vosaltres us preguntareu que té d'útil aquesta pàgina per substituir-la per Scoop it o per qualsevol programa de presentacions. Us mostro un vídeo de tant sols un minut us aclarirà aquest dubte:
                                  




Ampliació
Quan vàrem haver de fer el treball sobre l'Albert Om, ens va costar molt desxifrar com funcionava. Avui he trobat aquest vídeo on s'explica força bé el mecanisme del Pearltrees. El comparteixo amb tots vosaltres:

                                        


I per aquells que esteu enganxats a l'iPhone, no patiu. També he trobat un petit tutotial, creat pels creadors de Pearltrees, per ajudar-vos. És aquest:


4 comentaris:

  1. Molt bona entrada ari, m'ha ajudat a entrendre molt millor la ultilitat d'aquesta gran eina. Seguiré activa a les teves publicacions!

    ResponElimina
  2. Merces Laura!! Vaig haver de buscar força informació, aj que a mi, al principi, tampoc em quedava clar en que consistia el Pearltrees.

    I jo estic encantada que ho facis!! Puc dir el mateix:))

    ResponElimina
  3. Felicitats Ari, m'ha agrat molt. Sobretot a l'acompanyar l'explicació amb imàtges, ja que deixa veure clarament la utilitat i facilitat del programa.

    ResponElimina
  4. Gràcies Guille, m'alegra saber que he complert el meu objectiu:)

    ResponElimina